Bloggen. Soms staat mijn hoofd er niet naar, ook al is het belangrijk voor zoekmachine optimalisatie, zichtbaarheid en vindbaarheid. Er zijn momenten waarop andere dingen belangrijker zijn.

Zoals het stille verdriet van mijn jongste zoon Marc omdat gisterennacht een hermelijntje Ghost en Calimero heeft opgegeten. Dat zijn onze twee lievelingskittens van 9 en 10 weken oud.
Of drie weken geleden. Toen moest mijn oudste zoon Rick halsoverkop naar het ziekenhuis omdat hij in brand had gestaan.

‘Het is het idee mama’, zei Marc gisteren voordat hij naar bed ging. Ik zag in zijn ogen waarvan hij vannacht wakker zou liggen. Of, erger nog, waarvan hij zou dromen. Sommige gebeurtenissen krijg je nu eenmaal moeilijk uit je hoofd. Zoals het beeld van twee pluizenbolletjes die tijdens hun slaap in hun nek worden gegrepen. Of de herinnering aan zwarte vegen op een wit ziekenhuislaken en de vette geur van rook.

Gelukkig is mijn oudste zoon helemaal hersteld van zijn verwondingen, maar Ghost en Calimero komen helaas niet meer terug.

Een van de broertjes van Ghost, want van verdwenen kittens kun je geen foto’s meer nemen. 🙁

Daarom is het fijn dat ik gisteren een lief berichtje ontving van Marjorie Olieberg

Haar email zorgt ervoor dat ik vandaag toch iets heb om over te bloggen. Marjorie schreef:

‘Vorig jaar schreef ik me in voor het Webinar dat je gaf over gratis publiciteit om je boek te promoten. In november 2017 debuteerde ik met mijn autobiografie Zo anders, hoe pesten mijn leven heeft veranderd. Van marketing had ik totaal geen kaas gegeten, eigenlijk deed ik maar wat. Zo stuurde ik wel honderd mails naar verschillende redacties van kranten, magazines en bladen waarvan ik dacht dat zij wel geïnteresseerd zouden zijn in mijn boek. Echter, ik kreeg geen enkele reactie. Totaal gedesillusioneerd kwam het Webinar op mijn pad, en ik besloot er alles uit te halen wat er in zit.

Met pen en papier gered schreef ik alle tips op, ik wilde heel graag leren. Want ik had geen plan, alleen een droom om anderen te mogen inspireren. De gouden tip was voor mij: zoek steeds een andere invalshoek en de groep RUM op facebook. Ik besloot op verschillende oproepen op RUM te reageren met steeds die andere invalshoek met als resultaat: een interview met het blad Fabulous Mama, Kek Mama, Famme en binnenkort verschijnt er een stukje in de Vriendin. Dus bij deze bedankt, je tips hebben voor mij het verschil gemaakt.’

Marjorie had al snel succes door aan de slag te gaan met de tips uit het webinar Free Publicity voor Auteurs dat ik samen met boekenmarketingspecialist Denise Hulst organiseerde. Keer op keer merk ik dat het verschil tussen wel en niet in de media verschijnen eigenlijk heel eenvoudig is: het gaat om de hoeveelheid tijd en moeite die je erin steekt.

Mensen die in de media verschijnen zijn niet beter dan jij; ze hebben er gewoon meer moeite voor gedaan

Zoals collegapluimveehoudster Gerda Briene. Ik heb haar geholpen met het boek dat zij schreef over de fipronilcrisis waardoor haar bedrijf vorig jaar werd getroffen. Ze overhandigt donderdag 12 juli het eerste exemplaar van Fipronil, beslist geen eitje! aan de burgemeester van pluimveegemeente Barneveld. Zij verschijnt nu al regelmatig in verschillende media, zoals blijkt uit de Whatsapp die ze me vrijdag stuurde:

‘Geen idee welke van jouw tips ik hiervoor heb toegepast, maar het werkte.’ 🙂

 

Vanaf vrijdag is Gerda’s boek via elke (online) boekwinkel te bestellen. Gerda zelf een mailtje sturen kan ook g.briene@gmail.com.

Morgendochtend is ze tussen 9.00 en 10.00 uur ook nog te beluisteren in het NOS Radio 1 journaal. Gerda gaat de komende weken door met het zoeken naar media-aandacht. Het is namelijk weer Komkommertijd. In juli en augustus zitten journalisten zitten te springen om nieuws omdat de politiek stilligt in verband met het zomerreces en ook het verenigings- en bedrijfsleven liggen plat. Als je nu de media benadert is je kans op publiciteit veel groter dan anders, want redacties zitten te springen op nieuws om hun rubrieken te vullen.

Komkommertijd aanbieding voor free publicity voor jou

Om jou het laatste zetje te geven om ook te profiteren van de komkommertijd, heb ik een speciale zomeraanbieding voor je. Je krijgt de anderhalf uur durende opname van het webinar Free Publicity voor Auteurs ter waarde van 50 euro nu tijdelijk gratis bij mijn online training Pakkende Persberichten. Om het nog aantrekkelijker te maken, krijg je ook 50 euro korting op de training met de code KOMKOMMER. De aanbieding geldt tot 20 juli a.s. Dan starten hier in het noorden de schoolvakanties en dan ga ik met mijn jongens een poosje van wat vrije dagen genieten om de nare beelden uit ons hoofd te krijgen.

Ik wens je alvast een geweldige zomer en veel succes in de Komkommertijd.

Als je iets nuttigs en leuks zoekt om deze zomer te lezen, overweeg dan eens het boek van Marjorie, van Gerda (g.briene@gmail.com) of mijn Experttips voor Free Publicity.

online training persberichten schrijven Waarom zou je een online training persberichten schrijven volgen?


Met een goed persbericht kun je morgen al in de krant staan en overmorgen al je eerste klanten hebben. Je bereikt er veel meer mensen mee dan met je eigen social media netwerken. Het is een snelle manier om bij een groter publiek bekend te worden en klanten te krijgen. Klanten vinden het bijzonder als je in de krant verschijnt: ze zien je dan als de expert op je vakgebied.

Je kunt de online training in je eigen tempo doen, maar als je bang bent dat je de cursus niet afmaakt zonder stok achter de deur, dan kun je ook een adviessessie van drie kwartier via Skype bijboeken. Dan bekijken we samen je persbericht en bespreken we je strategie.

Wat kun je na de online training Persberichten Schrijven?



  • Je kunt direct al een artikel in de krant hebben

  • Je verschijnt voortaan vaker in de media

  • Journalisten zullen in je geïnteresseerd zijn en je willen interviewen

  • Je weet precies wat er in jouw bedrijf interessant is voor media


Wat levert de online training Persbericht Schrijven jou op?



  • Je bouwt stap voor stap je eigen persbericht op

  • Je leert hoe je vaker gebruik kunt maken van gratis aandacht in de media

  • Je weet hoe je de aandacht trekt van journalisten

  • Je leert wat jou en jouw bedrijf interessant maakt voor de media

  • Je krijgt voorbeelden van goede en van slechte persberichten

  • Je hebt een simpel, maar passend mediaplan voor jouw bedrijf


Prijs: 250 euro ex. 21 % BTW.

Je krijgt:

  • schriftelijke lessen met opdrachten

  • video-uitleg bij elke les

  • 10 voorbeeld-persberichten die al media-aandacht hebben opgeleverd

  • werkbladen die je kunt downloaden

  • 5 'voor en na' voorbeelden van persberichten: je ziet zo wat veel mensen fout doen en hoe jij dat kunt voorkomen


Wil je graag dat ik na afloop je persbericht bekijk en van tips voorzie? Bestel er dan een adviessessie van 75 euro ex. BTW voor 45 minuten Skype bij.

Vul hieronder je gegevens in om de online cursus te bestellen. Ik stuur je dan een factuur. Zodra de rekening is betaald, krijg je onbeperkt toegang tot de cursus en de updates die ik er in de loop van de tijd aan toevoeg. Mijn betaalsysteem is nog niet automatisch, maar ik check verschillende keren per dag mijn mail en mijn bankrekening, dus als je online betaalt, kun je dezelfde dag al aan de slag.


 Ik ben in de landelijke krant gekomen en opgenomen in de Vlaamse Expertendatabank. Daaruit zijn twee radio-interviews gekomen en artikelen in Primo TVGids, CM.be-magazine en BodyTalk. En er staan nog meer afspraken voor interviews. Voorheen twijfelde ik om mijn initiatief zichtbaar te maken, maar nu sta ik daar voor open.

Een journalist denkt in problemen en zoekt dagelijks naar verhalen. Als ondernemer zoek en denk ik in oplossingen. Dat vraagt een mindshift. Nicky helpt om in de huid van een journalist te kruipen. Ze leert je om jouw boodschap nieuwswaardig te maken. Het heeft me vrij gemaakt van oordelen over zichtbaar worden en is blijvend inspirerend om traditionele media in te zetten voor mijn bedrijf.

Vivian van Bremen
Krachtvrouwen

 
 

De training biedt veel kansen om snel je zichtbaarheid te vergroten. Nicky weet het op een prettige en duidelijke manier aan een leek, zoals ik, uit te leggen. Tot het moment dat ik een keer een workshop van Nicky volgde, wist ik niet dat je er zelf voor kunt zorgen dat je in de plaatselijke of de landelijke krant kunt komen. Ik had me inmiddels verdiept in alles wat met online marketing te maken had, maar aandacht in de media was nog nooit bij me opgekomen.

Dus wil jij jouw zichtbaarheid vergroten, dan ligt hier je kans.

Jenny Lenting
VA voor coaches

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *