effect van bloggen

Hoewel ik al jaren blog voor zoekmachine-optimalistatie en omdat ik het leuk vind om mijn kennis te delen, geloofde ik eigenlijk niet dat wekelijks een stukje schrijven het leven van anderen ingrijpend kan veranderen. Als je schrijft, zie je namelijk niet wat er bij de lezer gebeurt. Soms denk je dat je teksten geen doel treffen.

Dat dacht ik een paar weken geleden in elk geval nog. Maar ik heb onderschat hoeveel impact blogs kunnen hebben. Omdat ik twijfelde aan het nut van mijn inspanningen, vroeg ik om te reageren als je met succes gebruik had gemaakt van mijn tips.

Dat heb ik geweten

Twee dagen lang stroomden de mails met succesverhalen binnen. Het kostte me bijna een week om iedereen netjes te antwoorden. Het was hartverwarmend om te lezen hoe verschillende onderneemsters aan de slag waren gegaan met mijn tips.

De resultaten waren geweldig: aandacht in kranten, radio en televisie

Er waren ook samenwerkingen uit gekomen, aanbiedingen voor radio- en televisieoptredens, het schrijven van vaste columns en allerlei andere onverwachte businesskansen. In de loop van de tijd zal ik over de verschillende succesverhalen bloggen, want ik weet zeker dat het je helpt om zelf aan de slag te gaan.

Het bleek dat vooral mijn eigen ervaringen jou en anderen inspireren om zelf actie te ondernemen. En dan zowel mijn successen als mijn stommiteiten.

Ik was vooral geroerd door de mail van Ester Broug van Boerenfluitjes

‘Ik heb het nu megadruk door iets dat jij hebt aangezwengeld’, schreef ze. Ester won nooit wat. Ze gaf zich ook nooit ergens voor op. ‘Tot nu toe was ik nooit zo van dit soort dingen. Ik vond het eng.’ Maar door mijn blog over de Vrouw in de Media Award dacht ze ineens: ‘Ik trek mijn stoute schoenen aan en ik meld me aan voor Rabobank Westland Innovatiefonds. Maar ik zeg het tegen niemand, want ik win toch niks.’

Dat pakte dus anders uit

Ester ontwikkelt een website waarop boeren en consumenten elkaar kunnen vinden. Zodat de consument weet hoe en waar het eten dat op zijn bord ligt,  wordt geproduceerd.

Je hebt als consument meestal geen idee in welke supermarkt je de eieren van die boer net buiten het dorp kunt kopen. En je weet ook niet waar de kaas van het kaasplankje bij je favoriete restaurant vandaan komt. Daar wil Ester met haar website verandering in brengen.

Als je precies wilt weten hoe, bekijk dan de informatie op de website Boerenfluitjes

Ik vind het een briljant idee

Zelf krijg ik regelmatig belangstellenden op mijn erf die graag een eitje onze kippen willen eten. Ze zien ze elke dag buiten scharrelen als ze over de A32 naar hun werk rijden. Maar wij verkopen geen eieren rechtstreeks aan consumenten. Daarom is het een geweldig idee als mensen op Esters website kunnen opzoeken waar ze dan wel eieren van Egg-tivity kunnen proeven of kopen.

Als je precies wilt weten wat Ester’s plannen zijn, bekijk dan het filmpje dat zij maakte voor haar aanmelding bij het innovatiefonds: https://www.youtube.com/watch?v=Ilin2spaOoI

De lokale directeur van de Rabobank was onder de indruk van Esters plan. Daardoor raakte alles voor haar in een stroomversnelling.

Haar eerste aanmelding bij het innovatiefonds werd goedgekeurd. Vervolgens moest ze een ondernemingsplan inleveren. Ook dat werd goedgekeurd. Daarna moest ze een pitch houden voor een panel veertien mensen van onder meer de Kamer van Koophandel, de directie van de Rabobank en verschillende ondernemers. ‘Vòòr mij was een man in pak en na mij kwam iemand met een heel groot plan.’

Ze dacht: hier houdt het voor mij op

‘Maar na een week werd ik gebeld dat zij mijn plan gaaf vonden.’ Ester kreeg van de Rabobank een budget om haar verdienmodel verder uit te werken met de hulp van een professional. Ze gaat een bedrijfsplan te schrijven om zo in aanmerking te komen voor een grotere prijs.

‘Nicky, zonder jouw blog had ik het denk ik niet gedaan. Ik ben ruim twee jaar ernstig ziek geweest en ik heb duwtjes nodig, weer een beetje lef krijgen en zo’, schrijft ze.

Ik zat in de stralende zon met kippenvel haar verhaal te lezen

 Het is fantastisch om te ontdekken hoe een blog zomaar zo veel invloed kan hebben. Dat mijn verhaal nou net dat zetje was waar zij op zat te wachten.

 Jij twijfelt nu misschien ook of je wel durft

Hopelijk helpt Ester’s verhaal jou over een drempel heen en ga je ook iets doen wat je misschien wel heel erg griezelig vindt. Lijkt het je bijvoorbeeld eng om een journalist te benaderen? Denk dan niet na, maar doe het gewoon. Net als Ester. Niet geschoten is sowieso mis.

Het is nu komkommertijd. Dat is de periode in het jaar waarop journalisten weinig nieuws binnenkrijgen omdat de politiek en het bedrijfsleven zo goed als stil liggen door de zomervakantie. Je kans op media-aandacht met een simpel persbericht is nu het grootst. Hier staan wat voorbeeld-persberichten voor als je inspiratie nodig hebt.

Vertel het verder aan niemand en laat je verrassen door de uitkomst van je dappere actie. Wat heb je te verliezen?

Wil je graag gratis je bedrijf promoten via de media en ook nog een beetje snel?
Zou je het liefst morgen al in de krant staan?
Dan is dit boek iets voor jou.

Experttips voor Free PublicityDit is geen doorsnee managementboek. Dit boek is anders. En anders zijn is een belangrijke voorwaarde als je op zoek bent naar media-aandacht en gratis publiciteit.

Veel boeken over free publicity zijn zo schandalig serieus. Ze gaan over media-strategieën, pers-databanken en het media-landschap. Dat is allemaal heel nuttig, maar eerlijk is eerlijk, het is ook vreselijk saai. En de zoektocht naar gratis publiciteit is juist een uitdagend avontuur.

Daarom heeft dit boek maar één theoretisch hoofdstuk en verder staan er alleen maar praktische tips en leuke anekdotes in. Je kunt er meteen mee aan de slag en je kunt zelfs morgen al op de voorpagina van de krant staan.

E-book voor €9,97 euro direct beschikbaar


Het e-book kun je meteen bestellen en downloaden voor €9,97 euro. Je kunt er dan meteen in beginnen. Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-boek koopt bij Bol.com bijvoorbeeld. Je  kunt het  lezen op e-readers. Als je het wilt lezen op een Ipad, tablet of computer heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.

Vul hier je emailadres in (je kunt ook je factuurgegevens invullen als je het bonnetje in je boekhouding wilt stoppen):

 







Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-book koopt bij Bol.com. Je  kunt het lezen op alle e-readers. Als je het boek wilt lezen op een Ipad, tablet of computer dan heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Dat lijkt ingewikkeld, maar die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.

Gedrukt exemplaar verkrijgbaar via Bol.com en Managementboek


Liever een gedrukt exemplaar bestellen?

Dat kan hier voor 20 euro. De levertijd is 1 tot 2 werkdagen.

 

Recencies


Het boek leest echt vlot. Ik had geen enkel moment in het boek waarop ik dacht ‘dit is saai’. De auteur voegt heel vaak leuke verhalen toe (die trouwens echt gebeurd zijn). Nicky laat niet alleen de goede voorbeelden zien maar ook voorbeelden waarbij er iets is fout gelopen. Verhalen van Nicky zelf komen ook in het boek voor. Ik had eigenlijk niet verwacht dat een boek met tips ook gewoon grappig en leuk kan zijn en dat je op sommige momenten zelfs een beetje meeleeft met de auteur alsof je een roman aan het lezen bent.

Uit de review van mijn boek van Jana op haar blog FitSix.

 

Gratis opvallen is opvallend eenvoudig met de praktische adviezen die Nicky Corts je in dit vlot leesbare boek aanreikt. Snel lezen dus en dan direct aan de slag!
Jos Burgers, spreker en bestsellerauteur van marketingboeken

Ik moest hardop lachen, al vanaf de eerste bladzijde. Maar ik voel me ook zo begrepen, want Nicky beschrijft exact wat ik meemaak: van mijn angst om zichtbaar te zijn tot mijn droom om te wereld te bereiken. Ze daagt me uit en al lezende zie ik het mezelf ook doen!
Divera van der Elst, dé coach voor beginnende coaches

Dit boek is exact zoals ik dat van Nicky verwachtte; scherp, met humor en heerlijk praktisch. Ook als je jezelf nog niet kunt visualiseren als mediaster, zullen haar 50 tips jou gegarandeerd helpen om free publicity in te zetten als effectieve marketingtool voor je bedrijf.
Veronique Prins,  businesscoach bij Je zaak voor Elkaar

Dit  is geen gortdroog managementboek of super saaie handleiding.  Je wilt eigenlijk tijdens het lezen al direct aan de slag. De tips zijn duidelijk, direct uitvoerbaar en motiverend. Het voelde alsof Nicky met me in gesprek was. Ik ben helemaal enthousiast geworden. Een uitkomst voor elke ondernemer/ZZP’er.
Hetty Termaat-Steenbergen van Jouw ouders, mijn zorg, begeleiding thuis bij mensen met dementie

In de media komen leek me een onmogelijke taak, want ik had geen idee hoe de mediawereld in elkaar zit. Dit boek geeft je niet alleen de PIN-code voor gratis publiciteit, maar geeft je ook inzicht in hoe de media werken. Wanneer je deze stappen en tips toepast, gaat het gewoon lukken.
Monica ten Hoove, Financieel Huishoudster 

Eigenlijk kende ik als ex-journalist al die tips wel. Nou ja, bijna allemaal. Maar ik dacht dat media-aandacht voor mij als ondernemer niet was weggelegd. Dit boek heeft me de ogen geopefrnd: free publicity is echt voor iedereen. Ook voor mij.
Leonore Noorduyn, schrijfcoach en tekstschrijfster bij De Schrijfster

Ideaal voor beginnende ondernemers om deze skills onder de knie te krijgen. Maar ook een prettige opfrisbeurt voor elke brand & communicatie specialist om er op een originele manier weer even aan herinnerd te worden dat de sleutel tot succes niets te maken heeft met een grote zak geld.
Monique Ruesink, brand & communicatiemanager bij WeeRide Europe B.V. 

Het lekker lezende boek van Nicky Corts geeft praktisch tips en vooral do en don'ts om gratis exposure te krijgen. Het motiveert, inspireert en legt helder uit hoe en ook wanneer je wat moet doen.
Klaziena Waerts, Craving Watchers

 

Direct aan de slag voor €9,97 euro?

 







 

Experttips voor Free Publicity

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *