- Nooit terugbellen.
Maar verwachten dat jij wel altijd klaarstaat. - Je e-mails niet beantwoorden.
Maar vinden dat jij direct moet reageren op een vraag. - De telefoon niet beantwoorden.
Maar ongeduldig worden als jij na twee keer rinkelen nog niet hebt opgenomen. - Niet op je feestje komen.
Zelfs niet als je een persoonlijke uitnodiging hebt gestuurd. - Je altijd bellen onder etenstijd, als je onder de douche staat of op de wc zit.
En vinden dat je toch gewoon moet opnemen. - Nooit een tweet van jou retweeten.
Ook niet als jij wel alles deelt. - Cadeautjes ongeopend retour sturen.
Zonder uitleg. - Je geen vind-ik-leuk geven op je laatste Facebook-bericht.
En ook je bedrijfspagina niet leuk vinden en al je connectieverzoeken op LinkedIn negeren. - Telkens je achternaam vergeten.
En je voornaam verkeerd spellen. - Geen bedankje sturen voor alle moeite.
Zelfs niet als je halsoverkop in de auto bent gesprongen en de maximumsnelheid hebt genegeerd om op het nippertje te gast te zijn in een televisieprogramma.
Onthoud:
Verslaggevers zijn niet je minnaar, geen zakenpartner en geen klant.
Zo gedragen ze zich dan ook niet.
Journalisten zijn je beste vriend.
En zo gedragen ze zich ook.
Als je allerslechtste beste vriend.
Dat dan weer wel.
Wil je beter zichtbaar worden en meer naamsbekendheid opbouwen door gratis reclame te maken?
Download dan hier het e-book: 25 manieren om gratis reclame te maken en meer naamsbekendheid te krijgen. Je kunt het meteen downloaden en het kost niks.
Als je mijn boek aanvraagt, ontvang je voortaan ook automatisch mijn maandelijkse publiciteitstips in je mailbox. Wil je dat niet? Dan kun je het e-book ook via de mail bij me aanvragen. Je krijgt het dan zo snel mogelijk; in elk geval binnen een week.
Je leest in mijn privacy-verklaring hoe ik jouw gegevens opsla en waarvoor ik ze gebruik.
Download dan hier het e-book: 25 manieren om gratis reclame te maken en meer naamsbekendheid te krijgen. Je kunt het meteen downloaden en het kost niks.
Als je mijn boek aanvraagt, ontvang je voortaan ook automatisch mijn maandelijkse publiciteitstips in je mailbox. Wil je dat niet? Dan kun je het e-book ook via de mail bij me aanvragen. Je krijgt het dan zo snel mogelijk; in elk geval binnen een week.
Je leest in mijn privacy-verklaring hoe ik jouw gegevens opsla en waarvoor ik ze gebruik.
Dan kun je maar beter niets te maken willen hebben met een journalist. Hoewel, één ervaring was heel goed, De anderen héél onbeleefd.
Toos,
Ik heb dit vooral geschreven om teleurstellingen te voorkomen. Journalisten kunnen veel voor je betekenen, maar ze hebben gewoon weinig tijd voor je.
Ha! True.