Zou je ook wel eens gratis met een stukje in de krant willen staan, maar heb je geen idee hoe dat moet? In dit artikel lees je hoe je in kranten en tijdschriften kan komen. De methode werkt ook om in andere media te komen, zoals radio en televisie, zowel regionaal als landelijk.
Niet iedereen weet het, maar het is echt voor iedereen mogelijk om met een redactioneel artikel of een stukje in de krant te komen. Voor de voetbalvereniging met een sponsorloop of voor een bedrijf dat een open dag organiseert bijvoorbeeld. Misschien denk je dat je daarvoor gewoon wat geluk moet hebben en dat je moet afwachten tot een verslaggever contact met je opneemt, maar dat is niet nodig. Je kunt ervoor zorgen dat je media-aandacht krijgt door zelf contact op te nemen met het kantoor waar de journalisten werken. Dat noem je de redactie.
Hoe benader ik de media?
Je kunt redacties opbellen of ze een persbericht sturen. Dat laatste is het meest gebruikelijk. Het mailadres en telefoonnummer vind je in het colofon van een publicatie. Dat is een kolom in de krant of in het tijdschrift waarin de namen van de redacties en de adresgegevens staan. Het is niet nodig om speciaal daarvoor de krant of het tijdschrift te kopen. Je kunt deze gegevens ook op internet vinden. Google op de naam van de publicatie + redactie.
Hier vind je meer artikelen die uitleggen hoe je een goed persbericht schrijft en verstuurt: alles over persberichten.
Hoe komt de krant aan nieuws?
Kranten, de radio en de televisie brengen allemaal nieuws. Een deel van dat nieuws krijgen ze via persbureau’s zoals het ANP (Algemene Nederlands Persbureau). Verder verzamelen journalisten zelf nieuws en krijgen ze nieuws aangeleverd via correspondenten en persberichten. Iedereen die denkt dat hij iets interessants heeft voor de krant kan contact opnemen met de redactie.
Nu is niet elk nieuwtje interessant genoeg voor media aandacht en soms zijn dingen wel interessant terwijl ze strikt genomen geen nieuws zijn. Hoe zit dat? Een schoenenwinkel die uitverkoop houdt, komt niet in de krant. Een uitverkoop is niets bijzonders. Bovendien is het commercieel nieuws, bedoeld om meer producten te verkopen en daar zijn journalisten allergisch voor. Een opheffingsuitverkoop van dezelfde schoenenzaak kan wel nieuws zijn. Dat is eenmalig en heeft daarom nieuwswaarde.
Wat is dan bijvoorbeeld wel nieuws dat redactionele aandacht kan krijgen?
- een open dag
- een groot (sport)evenement
- een sponsorloop
- de opbrengst van een sponsorloop
- een persoon of een team dat een kampioenschap wint
- de opening of sluiting van een bedrijf
- de uitslag van een plaatselijke of landelijke wedstrijd
Hoe kun je de krant benaderen?
In bovenstaande gevallen kun je de redacties bellen. Een verslaggever beoordeelt of je nieuws interessant genoeg is en schrijft dan een korte aankondiging. Soms komt er zelfs een journalist naar jouw evenement om er een stukje over te schrijven. De journalist doet dan al het werk.
Maar journalisten hebben het erg druk. Vaak komt er daarom na een telefoongesprek niets in de krant. Of maar een heel klein stukje. Of je bent het achteraf niet eens met de inhoud van het redactionele artikel. Als je meer invloed wilt hebben op wat een journalist in de krant zet, kun je ook een persbericht schrijven
Hoe kom je aan de contactgegevens van een journalist?
Vaak kun je er gewoon op googelen. Je tikt de naam in van de krant of het tijdschrift waar je graag in wilt en ‘redactie’. Google spuugt meestal de juiste gegevens uit. Als je je afvraagt of er nog meer media bestaan waarvoor jouw verhaal interessant is, dan kun je zelf een perslijst maken met behulp van het Handboek Nederlandse Pers.
Hoe schrijf je een goed persbericht?
Persberichten hebben altijd dezelfde opbouw:
- Een kop met daarin ‘PERSBERICHT’
- een intro met de vijf w’s (wie, wat waar, waarom en waartoe)
- een paar alinea’s met aanvullende informatie (het belangrijkste eerst)
- een ‘noot voor de redactie’ met daarin een naam en telefoonnummer voor meer informatie
Je kunt deze opbouw van een persbericht elke keer gebruiken als je een berichtje in de krant wilt plaatsen.
Welke media willen jouw verhaal in krant?
Voordat je een persbericht verstuurt, kun je wat onderzoek doen naar de media die mogelijk een stuk over jouw evenement willen plaatsen en dan jouw persbericht niet naar één, maar naar meerdere media sturen. Door je persbericht op de juiste manier te versturen en te verspreiden kun je de kans op plaatsing nog vergroten.
Persberichten zijn de belangrijkste nieuwsbronnen van journalisten. Een goed persbericht helpt daarom om media aandacht te krijgen.
Stuur gerust een persbericht als je iets interessants te melden hebt. Je hoeft niet bang te zijn dat redacties dat zien als spam. Journalisten hebben namelijk elke dag veel nieuws nodig. En er is geen verslaggever die alles zelf kan verzinnen. Ze hebben jouw verhalen nodig om de krant te vullen.
Stappenplan om in de krant te komen
Als je het onderstaande stappenplan volgt, weet je waar je moet beginnen als je in de krant wilt komen. Dit kan lokaal, regionaal of zelfs nationaal zijn. Het is maar net met welke bladen of kranten je contact zoekt.
Hoe kom je in de krant – stap 1: bepaal je doelgroep
Vraag je eerst eens af in welke kranten je wilt verschijnen. Maak een lijstje van de mogelijkheden. Daar kun je het internet goed voor gebruiken. Het is goed om te weten dat de kans op plaatsing in lokale en regionale kranten vele malen groter is dan in de landelijke kranten. Als je voor het eerst in de krant wilt komen, probeer dat dan eerst regionaal. Daarnaast is het meestal makkelijker om in de geschreven pers te komen, dan op de radio of op de televisie.
De regel is: hoe groter en populairder een medium is, hoe moeilijker het is om erin te komen.
Een artikel in het Roder Journaal is voor iemand uit Roden veel makkelijker dan een stukje in het Dagblad van het Noorden. En dat is allemaal weer makkelijker dan een stuk te publiceren in De Telegraaf. Hoe groter en populairder een krant, tijdschrift of programma is, hoe meer nieuwswaarde jouw bericht moet hebben en hoe meer voorbereiding het kost. Want wat voor kranten geldt, geldt ook voor radio en tv.
Hoe kom je in de krant – stap 2: ga op zoek naar alle regionale kranten
De tweede stap is om de contactgegevens van de kranten op te zoeken in Google. Die gegevens heb je nodig om je persbericht of je mail naar toe te sturen. Soms werkt een telefoontje ook, dus noteer ook het telefoonnummer. Je hoeft trouwens niet meteen van alle interessante media de gegevens op te schrijven. Pak de media eruit waarin je nu de meeste kans maakt. Dus klein en regionaal. Als dat is gelukt heb je al een beetje ervaring en kun je ook de grotere media van je lijstje proberen.
Maak een document waarin je de gegevens van media bijhoudt. Zo’n lijst noem je een perslijst of medialijst. Een Excel-spreadsheet is hiervoor erg handig.
Naast kranten heb je nog regionale radio en lokale televisie. Je kunt er waarschijnlijk wel een paar opschrijven, zonder dat je er speciaal onderzoek voor hoeft te doen. Via Google vind je nog meer mogelijkheden. Google maar eens op je woonplaats en krant, regionale radio of regionale televisie en je vindt er vast nog een paar. Gebruik als zoekterm ook een paar grotere plaatsen in je omgeving voor meer zoekresultaten.
Doe hetzelfde voor de streek en de provincie waarin je woont en voilà, je lijst is nu twee of drie keer zo lang. Vaak vind je in de zoekresultaten ook de naam van de uitgever van de regionale kranten. Zo’n uitgever heeft ook altijd een pagina op de website waarop alle uitgaves staan, dus dan zie je meteen welke andere regionale mogelijkheden er zijn.
Daarna kun je proberen om aandacht te krijgen in andere media.
- Weekbladen
Er zijn honderden weekbladen en die schrijven over van alles en nog wat: het weer, vakanties, shoppen en kleding. Sommige tijdschriften richten zich op mannen, zoals de Panorama of de Nieuwe Revu. Andere magazines hebben vrouwen als doelgroep. Maar er zijn ook bladen voor ouderen, jongeren en ouders bijvoorbeeld. Of uitgaven over een specifiek onderwerp: auto’s of filosofie. - Tijdschriften die jouw doelgroep leest
Noteer ze daarom. Andere interessante tijdschriften zijn de bladen die over veel verschillende onderwerpen schrijven, zoals de Libelle, Zin en Jan bijvoorbeeld. - Landelijke radio en televisie
Misschien vind je dit eng, maar landelijk zijn er ook mogelijkheden. Er zijn programma’s waarin je als ondernemer vrij makkelijk komt, zoals Hart van Nederland en het weerpraatje van Piet Paulusma bijvoorbeeld. - Landelijke kranten
Een regionaal bedrijf heeft soms interessant nieuws voor landelijke kranten. Metro en de Telegraaf zijn altijd op zoek naar bijzondere gebeurtenissen. En het AD heeft regionale edities. Daarin kom je makkelijker dan in de andere landelijke kranten. - Vakbladen
Wat lees jijzelf om op de hoogte te blijven over je vak? Dat zijn bladen die zeer geïnteresseerd zijn in jouw nieuws. Zelfs bedrijfsnieuws en commercieel getint nieuws, is geschikt voor vakbladen. - Meer mogelijkheden op onverwachte plaatsen
Verder vind je overal om je heen bladen waar je zelf niet zo snel aan denkt. Loop eens binnen bij een boekhandel en kijk wat daar zoal in het rek staat. Kijk eens op de tijdschriftentafel bij de dokter of blader de leesmap door bij de kapper. - Gratis reclamebladen
Veel verzekeringsmaatschappijen, banken en supermarkten geven een eigen magazine uit. Ook dat zijn mogelijkheden voor media-aandacht, zeker als je bij jouw doelgroep op de mat belanden. Schrijf de naam op van deze onbekende uitgaves en zoek binnenin naar het colofon. Daar staan het redactieadres en het telefoonnummer. Redacties van reclametijdschriften zijn vaak lastig of helemaal niet terug te vinden in Google.
Meer informatie over het verzamelen van media-adressen kun je lezen in het artikel Zelf een gratis perslijst maken van media die over jou willen publiceren.
Hoe kom je in de krant – stap 3: wanneer neem je contact op?
Ook de timing van je persbericht is belangrijk. Tijdschriften werken drie tot zes maanden vooruit. Terwijl je met dikke handschoenen, een wollen sjaal en een gebreide muts de kinderen naar school brengt, schrijven tijdschriftredacteuren over de nieuwste bikinimode en het belang van extra veel water drinken tijdens een hittegolf. Een berichtje in een tijdschrift lukt alleen als je dat ruim van tevoren plant. Als je op het laatste moment nog een plaatsing in een tijdschrift wilt, ben je gewoon te laat.
Vakbladen werken een week tot drie weken vooruit en de meeste huis-aan-huis-bladen kun je een week van tevoren nog een persbericht sturen.
Dagbladen kun je een dag van tevoren nog benaderen en actualiteitenprogamma’s op radio en televisie kun je soms op de dag zelf nog voor een item interesseren. Maar dat soort tactieken is echt voor gevorderden.
Stel dat je volgende week een workshop organiseert, dan hoef je dus geen contact op te nemen met tijdschriften, want die hebben het nummer voor volgende week al kant en klaar bij de drukker liggen. Die workshop kun je nog wel een week van tevoren aankondigen bij regionale dagbladen en een huis-aan-huisblad wil ook nog wel lukken. Vaak hebben die kranten ook een online versie en daar kan het sowieso nog mee. Soms kun je het nieuwtje zelf in de online kranten plaatsen met behulp van een tip-de-redactie formulier op de website van een krant.
Lees ook het artikel over de timing van je persbericht.
Hoe kom je in de krant – stap 4: bepaal je nieuwswaarde
De derde stap is het zoeken naar nieuwswaarde. Een verslaggever schrijft alleen iets over je als je interessant bent voor zijn lezers. Om een redacteur voor je te interesseren heb je nieuwswaarde nodig. Daarvoor heb ik een 5A-model ontwikkeld. Je leest er hier meer over.
Hoe komt je in de krant -stap 5: neem contact op met een journalist
Meestal zoek je contact met een journalist door de redactie een persbericht te sturen. Maar een telefoontje of een berichtje via LinkedIn wil ook nog wel eens werken. Je leest er alles over in het artikel Hoe leg je contact met een journalist?
Wil je meer en uitgebreider lezen over hoe je in de krant komt? Daarover lees je meer in mijn boek Experttips voor Free Publicity.
Zou je het liefst morgen al in de krant staan?
Dan is dit boek iets voor jou.
Dit is geen doorsnee managementboek. Dit boek is anders. En anders zijn is een belangrijke voorwaarde als je op zoek bent naar media-aandacht en gratis publiciteit.
Veel boeken over free publicity zijn zo schandalig serieus. Ze gaan over media-strategieën, pers-databanken en het media-landschap. Dat is allemaal heel nuttig, maar eerlijk is eerlijk, het is ook vreselijk saai. En de zoektocht naar gratis publiciteit is juist een uitdagend avontuur.
Daarom heeft dit boek maar één theoretisch hoofdstuk en verder staan er alleen maar praktische tips en leuke anekdotes in. Je kunt er meteen mee aan de slag en je kunt zelfs morgen al op de voorpagina van de krant staan.
E-book voor €9,97 euro direct beschikbaar
Het e-book kun je meteen bestellen en downloaden voor €9,97 euro. Je kunt er dan meteen in beginnen. Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-boek koopt bij Bol.com bijvoorbeeld. Je kunt het lezen op e-readers. Als je het wilt lezen op een Ipad, tablet of computer heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.
Vul hier je emailadres in (je kunt ook je factuurgegevens invullen als je het bonnetje in je boekhouding wilt stoppen):
Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-book koopt bij Bol.com. Je kunt het lezen op alle e-readers. Als je het boek wilt lezen op een Ipad, tablet of computer dan heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Dat lijkt ingewikkeld, maar die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.
Recencies
Het boek leest echt vlot. Ik had geen enkel moment in het boek waarop ik dacht ‘dit is saai’. De auteur voegt heel vaak leuke verhalen toe (die trouwens echt gebeurd zijn). Nicky laat niet alleen de goede voorbeelden zien maar ook voorbeelden waarbij er iets is fout gelopen. Verhalen van Nicky zelf komen ook in het boek voor. Ik had eigenlijk niet verwacht dat een boek met tips ook gewoon grappig en leuk kan zijn en dat je op sommige momenten zelfs een beetje meeleeft met de auteur alsof je een roman aan het lezen bent.
Uit de review van mijn boek van Jana op haar blog FitSix.
Gratis opvallen is opvallend eenvoudig met de praktische adviezen die Nicky Corts je in dit vlot leesbare boek aanreikt. Snel lezen dus en dan direct aan de slag!
Jos Burgers, spreker en bestsellerauteur van marketingboeken
Ik moest hardop lachen, al vanaf de eerste bladzijde. Maar ik voel me ook zo begrepen, want Nicky beschrijft exact wat ik meemaak: van mijn angst om zichtbaar te zijn tot mijn droom om te wereld te bereiken. Ze daagt me uit en al lezende zie ik het mezelf ook doen!
Divera van der Elst, dé coach voor beginnende coaches
Dit boek is exact zoals ik dat van Nicky verwachtte; scherp, met humor en heerlijk praktisch. Ook als je jezelf nog niet kunt visualiseren als mediaster, zullen haar 50 tips jou gegarandeerd helpen om free publicity in te zetten als effectieve marketingtool voor je bedrijf.
Veronique Prins, businesscoach bij Je zaak voor Elkaar
Dit is geen gortdroog managementboek of super saaie handleiding. Je wilt eigenlijk tijdens het lezen al direct aan de slag. De tips zijn duidelijk, direct uitvoerbaar en motiverend. Het voelde alsof Nicky met me in gesprek was. Ik ben helemaal enthousiast geworden. Een uitkomst voor elke ondernemer/ZZP’er.
Hetty Termaat-Steenbergen van Jouw ouders, mijn zorg, begeleiding thuis bij mensen met dementie
In de media komen leek me een onmogelijke taak, want ik had geen idee hoe de mediawereld in elkaar zit. Dit boek geeft je niet alleen de PIN-code voor gratis publiciteit, maar geeft je ook inzicht in hoe de media werken. Wanneer je deze stappen en tips toepast, gaat het gewoon lukken.
Monica ten Hoove, Financieel Huishoudster
Eigenlijk kende ik als ex-journalist al die tips wel. Nou ja, bijna allemaal. Maar ik dacht dat media-aandacht voor mij als ondernemer niet was weggelegd. Dit boek heeft me de ogen geopend: free publicity is echt voor iedereen. Ook voor mij.
Leonore Noorduyn, schrijfcoach en tekstschrijfster bij De Schrijfster
Ideaal voor beginnende ondernemers om deze skills onder de knie te krijgen. Maar ook een prettige opfrisbeurt voor elke brand & communicatie specialist om er op een originele manier weer even aan herinnerd te worden dat de sleutel tot succes niets te maken heeft met een grote zak geld.
Monique Ruesink, brand & communicatiemanager bij WeeRide Europe B.V.
Het lekker lezende boek van Nicky Corts geeft praktisch tips en vooral do en don'ts om gratis exposure te krijgen. Het motiveert, inspireert en legt helder uit hoe en ook wanneer je wat moet doen.
Klaziena Waerts, Craving Watchers
Direct aan de slag voor €9,97 euro?
Beste mevrouw Nicky,
Ik zoek graag journalisten die kunnen mijn verhaal op krant plakken. Edith Schippers. Ik ben gediscrimineerd door minister Edith Schippers voor haar wet veranderingen, voor de schoonheidsspecialisten in 2013. Ze heeft verhaal van een cliënt voor mij misbruikt voor haar rapport in 2012. Ik vertel alles graag in de krant. Bedankt.
Groeten,
Emel
Er is mij heel veel onrecht aangedaan Door jeugdbescherming west. Ik wil mijn verhaal nu eens in de krant vertellen dat jeugdbescherming er niet is voor de kinderen en dat ze meer kapot maken als dat ze mensen en vooral kinderen helpen. Het is zeker geen helpende instantie.
Hoi Nicole,
Wat naar voor je. Je zou op zoek kunnen gaan naar een onderzoeksjournalist die jouw verhaal wil vertellen. Een andere mogelijkheid is dat je een opiniestuk schrijft waarin je aangeeft wat er volgens jou mis is aan de jeugdbescherming.
Jouw onderwerp is te specifiek om daar hier verder in detail op in te gaan.
Deze tijd van corona. Ik ben zorgkunde in de thuiszorg.ik vind dit zo erg dat mensen nog altijd hammsteren .man vrouw dochter neem een winkelwagen. Ik ben alleen staan vrouw.ik sta voor alles alleen.ik kom na zware emotioneel dag thuis.de druk .je ziet dat je te moe ben om te gezon te koken,je huishouden,strijk.lukt niet meer.ik werk 23uren en weekeinden afwisselend met avondzorg en wk..rust en ontspanning zit er niet in voor mij.je ziet dan mensen wandelen.op fb.tuinwerken relax in zon,lachen.maar wij die altijd klaar staan elke dag omdat men nog met 3 van 8 collega’s werk.neem je veel op.ikzelf ben risico persoon.stress langs alle kanten op werk.het werk thuis stress wanneer geraak je door je thuiswerk? Volgende dag terug zelfde dag en thuis komen.alles stapeld op.ik ben doodmoe.en bang om geen fouten te doen voor bescherming client en mezelf.steuntje aan hen geven,terwijl je weet dat je het zelf nodig heeft.dan hoor je collega’s die met hun zelf bezig ,die thuis zijn. Met de vraag ik zal mijn verlof toch niet kwijt zijn die gepland waren.mensen waar blijf het respect naar elkaar toe.ik klaag ook niet.ik ben groot risico persoon.hersenturmor .diabetes 4xdg inspuiten.schouder letsel. Voet afgedrukt bevestig met prothese. Sta er telkens.ben soms 1dg thuis plan dan van alles.maar kom er niet toe.boodschappen nu halve dg aanschuiven en wil planning afmaken.wil je eventjes leggen en oeps dag is weer voorbij.dus klaar voor volgende dag en zo gaat het verder.collega,s vragen niet gaat het nog of bedankt voor wk.over te nemen.dat is zooooo oneerlijk.heb geen woorden voor.maar wel klagen op fb.dat ze thuis zitten terwijl je ziet oo we dat gebakje gemaakt oo we hebben filmpje gekeken.die witte lakens zeggen mijn niets meer.alles neemt niet weg wat we innerlijk dragen.we graven onze in dieper psychisch probleem en lichamelijk. Help ons ,ons gezonheid gaat naar beneden.rust hebben we nodig.de regering zou moeten inzien dat dit niet kan.straks komen collega’s terug en nemen ze hun verlof en moeten wij weer paraat staan terwijl wij geen extra verlof hebben.ik ben normaal nooit zo iemand die reageert.maar alstublieft we zijn op.geef ons verlof.
Dank voor u begrip mensen.ik sta altijd klaar om goede in de mens te krijgen bedank werk te samen een goed liefdevolle wereld te hebben.
Beste
Ik heb hetzelfde aan de hand.
Ik ben een zeer goede moeder en ze hebben door een misverstand mn peutertje aan de vader toevertrouwd en willen het niet rechtzetten. Daarbij zijn ze te “druk” om vakantieregelingen op te stellen.
Groeten
Michelle
Hallo,
Ik heb net een zitting gehad tegen de jeugdzorg, die mijn kind uit huis geplaatst hebben,
Ze willen niks van mij aan horen ,
Ze kijken niet eens na hoe en wat er gebeurd is , ik wil mijn verhaal in de kranten van Friesland zetten
Wendy
Ik wil graag in contact komen met de media beteft een incident die ik heb mee gemaakt in 1997 waarbij mijn moeder en 5 broertjes/zussen zijn overleden.
De dader is ingesloten en zit momenteel in TBS.
Hij is de brandstichter en dat ontken hij niet maar denk dat er andere bij betrokken zijn,
Ik wil graag dit weer kenbaar maken en dat dit niet vergeten gaat worden.
Alleen weet ik niet hoe ik dit naar buiten moet brengen via de media.
Ben ontvreden met de rechts systeem .
graag tips
Hallo Resat,
Wat is jou een afschuwelijke tragedie overkomen! Ik kan me voorstellen dat je ervoor wilt zorgen dat dit nooit wordt vergeten, maar ik weet niet of je dit via de media zal lukken.
Je stelt een lastige vraag, die ik vaker krijg. Soms zitten mensen verstrikt in een conflict of een situatie waarin alleen nog een rechtszaak mogelijk lijkt. Je hoopt dan dat redactionele aandacht je kan helpen. Maar meestal zal een redactie zich niet in dit soort zaken mengen. De redactie kiest geen partij in een conflict. Daarvoor zullen ze je naar de rechter verwijzen.
Soms zijn redacties wel bereid om aan bijzondere gevallen aandacht te besteden. Meestal gaat het dan om een verhaal dat een maatschappelijke discussie op gang kan brengen. Wanneer je zelf in een situatie zit waarin je denkt dat een redactioneel stuk kan bijdragen aan de oplossing van een maatschappelijk probleem, dan kun je eens bij de redactie van een krant informeren of ze interesse hebben in jouw verhaal.
Als het gaat om een prive-conflict, dan zal de redactie je waarschijnlijk naar een advocaat verwijzen. Zodra de rechter uitspraak doet in een prive-zaak, heb je wel kans dat het vonnis een redactioneel artikel oplevert.
Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe in deze moeilijke situatie.
Nicky
Geachte,
ik zou een artikel willen opstellen, om de wantoestanden binnen de Volkstuintjes in Edegem aan de kaak te willen stellen. Het betreft de almacht van één persoon die samen met zijn bestuursleden een kartel vormen en niet vatbaar zijn voor objectiviteit of zelfs maar ” in vraag stelling “. Bovendien is de besluitvorming van de voorzitter gebaseerd op RODDELPRAATJES die hij naar eigen goeddunken voor waarheid neemt en zelfs niets wil weten van open gesprek in het bijzijn van het bestuur en de roddelaars. Loont dit de moeite om een artikel in een plaatselijk blad te publiceren of moet ik hiervoor te werk gaan ? Een rechtsgeding moet er zeker niet van komen. Ter staving heb ik alle gevoerde mailcorrespondentie gesaved en kan derhalve gebruikt worden om het artikel te stofferen?
Met mijn welgemeende dank voor uw antwoord resp. goede raad.
Leuk! Heb al dikwijls in de krant gestaan, maar ik wil er nog wel een paar keer in staan….dus kom maar op met die tips!
Lejo,
Jij komt er ongetwijfeld zonder mijn hulp ook wel! Toch komen er ook voor jou bruikbare tips voorbij. Dat beloof ik.
Melanie,
Dank je wel.
Natuurlijk denk ik aan jou als ik nog eens foto’s nodig heb!
Hoi Nicky,
Wat leuk dat je een blog schrijft! Ik kijk uit naar je tips!
en… als je nog eens een foto nodig hebt…!
Heel veel succes!