publiciteitsplan opstellen is een eitje

Ik  ‘hef’ elke dag 2500 kilo.
Zonder zweet.
Zonder inspanning zelfs.
Want krachttraining is niks voor mij.

Mijn smoes: ik heb er de bouw niet voor.

Ik ben sprietig en ik heb armen als lucifershoutjes. Zelfs kinderhorloges zitten me veel te ruim. Mijn polsen zouden breken als ik zwaarder til dan mijn eigen lichaamsgewicht.

Ik jongleer liever niet met gewichten in een sportschool

Elke dag raap ik zo'n pallet vol.

Ik raap eieren.
12.000.
Elke dag.

Een ei weegt maar 65 gram. Bijna niks. Maar ik heb elk ei minstens 3 keer in mijn handen.
En reken dat maar eens uit.
Bijna 2500 kilo. In een uurtje.

Breek je publiciteitsplan op in kleine dagelijkse klusjes

Op dezelfde manier kun je zware zakelijke klussen makkelijker maken. Je deelt een grote taak gewoon op in een heleboel kleine, makkelijke taakjes.

Neem nou bijvoorbeeld het maken van je marketing- of publiciteitsplan. Het zoeken en vinden van klanten is een omvangrijke klus. Maar als je het in kleine, dagelijkse klusjes opdeelt, kost het nauwelijks inspanning.

Een publiciteitsplan of een mediastrategie maken, begint met een duidelijk doel. Ik wil gratis in de media is niet duidelijk genoeg. Ik wil elke maand in een ander medium te zien zijn met mijn bedrijf is al veel beter. Daar kun je mee aan de slag. Slechts een kwartier per dag.

Een manier om een simpel publiciteitsplan op te stellen

Je media strategie kan er bijvoorbeeld elke week zo uitzien:

Omdat ik je een 5-daagse werkweek gun, laat ik het hierbij.

Bij mij lukt een vijfdaagse werkweek helaas niet. Kippen houden bij het leggen van eieren geen rekening met zater-, zon- en feestdagen.

Daar staan andere dingen tegenover. Zo hoef ik mijn haar niet te föhnen voordat ik naar mijn werk ga. Kippen letten daar niet op. Make-up kan ze ook niet schelen. Ik kan de radio zo hard zetten als ik wil. Geen collega’s die zich dan niet kunnen concentreren. En ik hoef niet te doen wat mijn baas zegt, want ik heb geen baas. Bovendien vind ik mijn werk gewoon erg leuk.

Als jij jouw werk ook leuk vindt, is het niet moeilijk om interessante verhalen te ontdekken die in de krant kunnen.

Jouw media strategie: elke maand in de media

Werk elke week in kleine stapjes aan het vinden van nieuwe media om in te publiceren. En schrijf elke week interessante voorvallen op. Zo werk je moeiteloos aan je eigen medialijst en vind je onderwerpen voor persberichten.

Bovendien heb je dan 1x per week contact met een redactie. Dat is 52 keer per jaar. Als een kwart van je pogingen slaagt, sta je elke maand een keer in de krant. En als je een keer ‘nee’ te horen krijgt, is dat helemaal niet erg.

Je kunt al je gratis publiciteit regelen in slechts een kwartier per dag. Als je je mediaplan in kleine, dagelijkse taakjes verdeelt stelt het weinig voor. Maar als je het moeilijk vindt dan kan je er hulp bij krijgen. Ik heb online coachingstrajecten voor gratis publiciteit waarin ik je help een publiciteitsplan en een media strategie te maken.

En dan is gratis publiciteit een eitje.

Wil je beter zichtbaar worden en meer naamsbekendheid opbouwen door gratis reclame te maken?

Download dan hier het e-book: 25 manieren om gratis reclame te maken en meer naamsbekendheid te krijgen. Je kunt het meteen downloaden en het kost niks.



 

 



 

Als je mijn boek aanvraagt, ontvang je voortaan ook automatisch mijn maandelijkse publiciteitstips in je mailbox. Wil je dat niet? Dan kun je het e-book ook via de mail bij me aanvragen. Je krijgt het dan zo snel mogelijk; in elk geval binnen een week.

Je leest in mijn privacy-verklaring hoe ik jouw gegevens opsla en waarvoor ik ze gebruik.
Getagd op:

4 gedachten over “Een publiciteitsplan maken is een eitje: zo kom je elke maand in de krant

  • 19 juni 2015 om 08:30
    Permalink

    Slim. En praktisch. En hoe zit dat nou met die eieren? Ze rollen van een band en jij stopt ze in dozen? En die dozen zet je aan de kant. Wat is de derde handeling?

    Beantwoorden
    • 19 juni 2015 om 11:57
      Permalink

      Ha Kitty,

      Ha, ik leg nergens uit waarom ik die eieren minstens drie keer in mijn handen heb he?

      Even kort:
      De eieren rollen van de band. Een machine zet ze met 30 tegelijk in een tray. Die tray’s stapel ik op (1e keer tillen), een stapel van 6 trays verplaats ik naar een pallet (handeling 2). Als de pallet vol is moet ik hem aan de kant zetten (handeling 3).

      Beantwoorden
  • 15 april 2015 om 18:52
    Permalink

    mooi blog, waardevolle info. Dank je wel, ik ga dat doen!

    Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.