Als je blogt heb je niet altijd in de gaten of je tekst doel treft. Eerlijk gezegd had ik de laatste tijd het gevoel dat het allemaal niet zo veel zin had, al dat bloggen. Ik miste het contact met en de reacties van lezers.

Ook al vinden dagelijks zo’n zevenhonderd mensen mijn website via Google, van hen hoor ik eigenlijk zelden iets terug. Slechts heel af en toe laat iemand een reactie achter onder een artikel op mijn website.

Ik klaag niet hoor. Die bezoekersaantallen zijn natuurlijk prachtig, maar daar doe ik het niet voor.

Ik blog omdat ik jou en anderen wil helpen om beter zichtbaar te worden en naamsbekendheid op te bouwen en ik houd erg van het contact met mijn lezers.

Gelukkig kreeg ik veel antwoorden op de vraag in mijn nieuwsbrief over hoe vaak ik het best kan bloggen. Dan pas kom je erachter hoeveel mensen lezen wat je elke week schrijft en wat ze daaraan hebben. Bedankt als jij ook de moeite hebt genomen om me je antwoord te mailen.

Het is mij inmiddels duidelijk dat wekelijks bloggen niet nodig is

Merel schreef bijvoorbeeld:

Je hebt helemaal gelijk. Alle info is waardevol, maar vaak is het veel te veel. Eén keer per maand zou voor mij ook helemaal prima zijn. Dan kun je die tijd inderdaad lekker besteden aan het leven zelf.

Etienne ziet mijn mails vooral als een reminder van wat ik kan, zodat hij me niet vergeet als hij een keer van mijn diensten gebruik wil maken.

En Eline vond één per maand ook prima:

Ik zoek toch niet vaker de publiciteit en als het minder vaak is met een concrete actie, ga ik het misschien wel doen. Elke week zeker niet.

Nu is het natuurlijk niet nodig om alle tips ook meteen toe te passen, maar ik snap wel wat Eline bedoelt. Je kunt beter af en toe een tip krijgen en die ook uitvoeren dan heel veel tips krijgen waar je nooit wat mee doet. Hoe goed die tips ook zijn.

Ik wil het graag van je horen als mijn tips je ergens mee hebben geholpen, want jouw succes is andermans inspiratie om ook actie te ondernemen.

Dus wil je het me laten weten als je media-aandacht hebt gekregen via mijn tips? Of als je andere successen hebt geboekt omdat je geïnspireerd bent geraakt? Stuur me maar een mail, dan schrijf ik daar graag een blog over. Natuurlijk met een link naar jouw webstite, blog, LinkedIn of Facebookpagina, zodat mijn lezers jou ook kunnen vinden.

Soms lijkt media-aandacht heel moeilijk, maar als je ziet dat het iemand anders lukt, dan kun je het zelf ook eens probereren

In januari stuurde ik arbeidsrechtadvocate Suzanne Meijers een oproepje uit de Facebookgroep Roept u Maar (RuM). Als je mij al langer volgt, dan weet je dat ik iedereen die media-aandacht wil, adviseer om lid te worden van deze groep. Hier doen journalisten oproepjes voor interviewkandidaten. Deze keer vroeg een journaliste voor een maandblad van jonge ouders naar een jurist die veel wist van arbeidsrecht voor een artikel over zwangerschapsdiscriminatie.

Nu ken ik Suzanne toevallig. Zij blogt over arbeidsrecht. Ze was zelf nog geen lid van Roept u Maar, maar ik kopieerde de oproep en stuurde het naar haar door via de mail. ‘Iets voor jou?’, vroeg ik. Ik wist het niet zeker, want jonge ouders zijn misschien niet haar doelgroep, maar ze was enthousiast. “Ik ga er achteraan en hou je op de hoogte’, liet ze me weten. Ze ondernam binnen een paar minuten actie. Ze werd lid van RuM en reageerde op de oproep.

Het was meteen raak

Een uur later ontving ik al een mailtje van Suzanne: ‘Nou, ik heb net al een gesprekje gehad met de journalist. De rest van de mensen die waren aangewezen, waren allemaal weg, ziek etc. En ze had vanmiddag een deadline. Ik ben benieuwd.’

Ze kreeg een mooi kader in het artikel Dikke buik, dikke pech van Neeltje Huirne in het tijdschrift Ouders van Nu, waarin ze als deskundige een bijdrage leverde. En zoals je op de foto bovenaan dit blog kunt zien, was ze er heel erg blij mee.

 

Het lijkt misschien te mooi om waar te zijn, maar het koste mij slechts een halve minuut om het oproepje aan Suzanne door te sturen en haar kostte het slechts vijf minuten om te reageren.

Ik weet dat ik het al vaker heb gezegd, maar als je geen tijd hebt om al mijn tips toe te passen, word dan in elk geval lid van Roept u Maar

Niet alleen voor jezelf, maar misschien ook wel voor je klanten en je relaties. Je kunt iemand heel blij maken door het juiste oproepje door te sturen. Dat is niet alleen aardig, het levert je uiteindelijk ook een blije collega of een enthousiaste klant op.

Van Susanne kreeg ik er een mooi cadeau voor terug. Ze verraste me met een aanbeveling op LinkedIn:

Nicky blogt erop los en hoe! Haar gratis publiciteitstips zijn goud waard. Op een heel praktische manier legt ze uit waarom je publiciteit moet zoeken en hoe dat dan werkt. Ik raad iedereen aan haar website door te spitten én Nicky om hulp te vragen als het gaat om meer zichtbaarheid van je bedrijf.

Lees nog eens na hoe het werkt met Roept u Maar. En gebruik deze groep niet alleen voor jezelf. Probeer er ook eens iemand anders mee te helpen.

Wedden dat daar iets moois uit komt?

 

P.S.

O ja, mijn blogs komen voortaan een keer per maand. Mocht je meer en vaker inspiratie nodig hebben, bekijk dan al mijn oudere blogs. Je vindt ze hier. Of koop mijn boek Experttips voor Free Publicity.

Wil je graag gratis je bedrijf promoten via de media en ook nog een beetje snel?
Zou je het liefst morgen al in de krant staan?
Dan is dit boek iets voor jou.

Experttips voor Free PublicityDit is geen doorsnee managementboek. Dit boek is anders. En anders zijn is een belangrijke voorwaarde als je op zoek bent naar media-aandacht en gratis publiciteit.

Veel boeken over free publicity zijn zo schandalig serieus. Ze gaan over media-strategieën, pers-databanken en het media-landschap. Dat is allemaal heel nuttig, maar eerlijk is eerlijk, het is ook vreselijk saai. En de zoektocht naar gratis publiciteit is juist een uitdagend avontuur.

Daarom heeft dit boek maar één theoretisch hoofdstuk en verder staan er alleen maar praktische tips en leuke anekdotes in. Je kunt er meteen mee aan de slag en je kunt zelfs morgen al op de voorpagina van de krant staan.

E-book voor €9,97 euro direct beschikbaar


Het e-book kun je meteen bestellen en downloaden voor €9,97 euro. Je kunt er dan meteen in beginnen. Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-boek koopt bij Bol.com bijvoorbeeld. Je  kunt het  lezen op e-readers. Als je het wilt lezen op een Ipad, tablet of computer heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.

Vul hier je emailadres in (je kunt ook je factuurgegevens invullen als je het bonnetje in je boekhouding wilt stoppen):

 







Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-book koopt bij Bol.com. Je  kunt het lezen op alle e-readers. Als je het boek wilt lezen op een Ipad, tablet of computer dan heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Dat lijkt ingewikkeld, maar die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.

Gedrukt exemplaar verkrijgbaar via Bol.com en Managementboek


Liever een gedrukt exemplaar bestellen?

Dat kan hier voor 20 euro. De levertijd is 1 tot 2 werkdagen.

 

Recencies


Het boek leest echt vlot. Ik had geen enkel moment in het boek waarop ik dacht ‘dit is saai’. De auteur voegt heel vaak leuke verhalen toe (die trouwens echt gebeurd zijn). Nicky laat niet alleen de goede voorbeelden zien maar ook voorbeelden waarbij er iets is fout gelopen. Verhalen van Nicky zelf komen ook in het boek voor. Ik had eigenlijk niet verwacht dat een boek met tips ook gewoon grappig en leuk kan zijn en dat je op sommige momenten zelfs een beetje meeleeft met de auteur alsof je een roman aan het lezen bent.

Uit de review van mijn boek van Jana op haar blog FitSix.

 

Gratis opvallen is opvallend eenvoudig met de praktische adviezen die Nicky Corts je in dit vlot leesbare boek aanreikt. Snel lezen dus en dan direct aan de slag!
Jos Burgers, spreker en bestsellerauteur van marketingboeken

Ik moest hardop lachen, al vanaf de eerste bladzijde. Maar ik voel me ook zo begrepen, want Nicky beschrijft exact wat ik meemaak: van mijn angst om zichtbaar te zijn tot mijn droom om te wereld te bereiken. Ze daagt me uit en al lezende zie ik het mezelf ook doen!
Divera van der Elst, dé coach voor beginnende coaches

Dit boek is exact zoals ik dat van Nicky verwachtte; scherp, met humor en heerlijk praktisch. Ook als je jezelf nog niet kunt visualiseren als mediaster, zullen haar 50 tips jou gegarandeerd helpen om free publicity in te zetten als effectieve marketingtool voor je bedrijf.
Veronique Prins,  businesscoach bij Je zaak voor Elkaar

Dit  is geen gortdroog managementboek of super saaie handleiding.  Je wilt eigenlijk tijdens het lezen al direct aan de slag. De tips zijn duidelijk, direct uitvoerbaar en motiverend. Het voelde alsof Nicky met me in gesprek was. Ik ben helemaal enthousiast geworden. Een uitkomst voor elke ondernemer/ZZP’er.
Hetty Termaat-Steenbergen van Jouw ouders, mijn zorg, begeleiding thuis bij mensen met dementie

In de media komen leek me een onmogelijke taak, want ik had geen idee hoe de mediawereld in elkaar zit. Dit boek geeft je niet alleen de PIN-code voor gratis publiciteit, maar geeft je ook inzicht in hoe de media werken. Wanneer je deze stappen en tips toepast, gaat het gewoon lukken.
Monica ten Hoove, Financieel Huishoudster 

Eigenlijk kende ik als ex-journalist al die tips wel. Nou ja, bijna allemaal. Maar ik dacht dat media-aandacht voor mij als ondernemer niet was weggelegd. Dit boek heeft me de ogen geopefrnd: free publicity is echt voor iedereen. Ook voor mij.
Leonore Noorduyn, schrijfcoach en tekstschrijfster bij De Schrijfster

Ideaal voor beginnende ondernemers om deze skills onder de knie te krijgen. Maar ook een prettige opfrisbeurt voor elke brand & communicatie specialist om er op een originele manier weer even aan herinnerd te worden dat de sleutel tot succes niets te maken heeft met een grote zak geld.
Monique Ruesink, brand & communicatiemanager bij WeeRide Europe B.V. 

Het lekker lezende boek van Nicky Corts geeft praktisch tips en vooral do en don'ts om gratis exposure te krijgen. Het motiveert, inspireert en legt helder uit hoe en ook wanneer je wat moet doen.
Klaziena Waerts, Craving Watchers

 

Direct aan de slag voor €9,97 euro?

 







 

Experttips voor Free Publicity

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *