E-mailmarketing.
Facebook.
Bloggen.
SEO.

Werkt dat?
Nee natuurlijk niet.

Nou ja, het werkt in elk geval niet meteen.
Het heeft tijd nodig.

Maar je bent ongeduldig. Je hebt je niet voor niets ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, een schitterende website gemaakt en een doos vol verse visitekaartjes laten drukken. Je staat te trappelen om te knallen met je bedrijf.

Je wilt dus klanten. Nu.

Maar in het begin komen die nog niet via je website. Want als je net online bent, heeft je website slechts twee of drie bezoekers per dag. Dat zijn waarschijnlijk je vader, je moeder en je partner.

Hoe zorg je ervoor dat er meteen al honderden bezoekers per dag op je website komen?

Dat lukt niet met Facebook, Twitter en je e-maillijst. Daar heb je hulp bij nodig. De hulp van wat ik zichtbaarheidsversnellers noem. Zichtbaarheidsversnellers zorgen ervoor dat je in korte tijd heel veel mensen bereikt. Advertenties kunnen een zichtbaarheidsversneller zijn, maar ik ben free publicity expert, dus dat is voor mij geen optie.

Eén van mijn zichtbaarheidsversnellers is de VIP-techniek

Het werkt als volgt:

  • Vraag klanten of mede-ondernemers of ze je willen helpen
  • Interview die persoon over zijn of haar vakgebied
  • Publiceer het interview op je blog of website

Met deze techniek krijg je geheid meer bezoekers op je website

Ik kwam deze strategie toevallig tegen, omdat ik mijn oude blogs doorlees, herschrijf en opnieuw optimaliseer.
Ik ontdekte twee dingen:

  1. Dat mijn eerste artikelen afgrijselijk saai zijn
  2. Dat ik soms honderden bezoekers op mijn blog kreeg als in mensen interviewde

Ik interviewde regelmatig anderen over de manier waarop zij zaken deden. Ik zat aan de koffie met verschillende ondernemers uit de buurt. Om alles te onthouden, schreef ik er dan later een blog over. En dat bleek heel goed te werken.

Na mijn eerste interview met mijn achterburen van Frummes, een handel in antieke bouwmaterialen, had ik niet 5, maar 763 websitebezoekers. Op één dag. Mensen gingen daarna ook mijn Facebook-pagina liken. En sommigen schreven zich in voor mijn nieuwsbrief. Zonder weggever.

Ik was stomverbaasd.

Kan het echt zo makkelijk zijn om meer bezoekers naar je website te krijgen?

Een week later herhaalde ik de VIP-techniek met een andere bevriende ondernemer. En opnieuw leverde dat enkele honderden bezoekers op.

En dat bleef zo.
Elke keer als ik een collega-ondernemer naar zijn mening vroeg en dat op mijn blog publiceerde, kreeg ik er bezoekers, inschrijvers op mijn nieuwsbrief en Facebook vind-ik-leuks bij. Inmiddels heb ik ook klanten die de VIP-techniek toepassen en ook zij zijn enthousiast. ‘Er zegt echt nooit iemand ‘nee’ en ik kan echt vanalles aan influencers en thoughtleaders vragen’, vertelde een klant mij laatst.

Je kunt je interview uitwerken in een blog, maar je kunt het ook opnemen voor een podcast of een filmpje. Zelfs als je het interview niet wil publiceren, werken veel mensen toch mee. Gewoon omdat ze het fijn vinden om anderen te helpen of omdat ze mee willen werken aan een onderzoek.

Het is maar net wat bij je past. Het is een leuke manier om beter zichtbaar te worden en je bereik te vergroten, maar ook een manier om interessante gesprekken te voeren. Je legt gemakkelijk contacten met mensen in je vakgebied, je leert veel en de geïnterviewden helpen mee met de promotie van je blog of podcast.

Waarom werkt de VIP-techniek zo goed ?

Iedereen voelt zich gevleid als je vraagt of je hem of haar mag interviewen.  Dus iedereen zegt ja. Niemand vraagt ooit naar het aantal lezers dat je hebt, dus ook als je net begint en nog totaal geen bereik hebt, kun je de VIP-techniek gewoon toepassen.

De geïnterviewden delen je blog graag op hun social media kanalen. En dan gaan anderen het ook lezen. Als er verder nog blogs met interessante informatie op jouw website staan, gaan geïnteresseerden je volgen. Als je dat een paar keer achter elkaar doet, leer je  van alles over ondernemen en over je klanten en je bouwt snel een lezerspubliek op.

Bij mij ging de VIP-techniek per ongeluk. Maar je kunt die strategie ook bewust inzetten om meer lezers naar je blog en je website te trekken.

En hoe zorg jij ervoor dat je binnenkort ook meer bezoekers op je website krijgt?

Nou, dat is simpel. Bel nu een potentiële klant of een invloedrijk persoon op jouw vakgebied voor een interview. Vraag diegene alles wat je wil weten en publiceer het interview op je website.

Wil je beter zichtbaar worden en meer naamsbekendheid opbouwen door gratis reclame te maken?

Download dan hier het e-book: 25 manieren om gratis reclame te maken en meer naamsbekendheid te krijgen. Je kunt het meteen downloaden en het kost niks.



 

 



 

Als je mijn boek aanvraagt, ontvang je voortaan ook automatisch mijn maandelijkse publiciteitstips in je mailbox. Wil je dat niet? Dan kun je het e-book ook via de mail bij me aanvragen. Je krijgt het dan zo snel mogelijk; in elk geval binnen een week.

Je leest in mijn privacy-verklaring hoe ik jouw gegevens opsla en waarvoor ik ze gebruik.

 

6 gedachten over “Hoe ga je van 5 naar 250 bezoekers per dag op je website? De VIP-techniek voor startende ondernemers

  • 18 mei 2018 om 00:54
    Permalink

    En ik stuitte bij toeval op deze site. 😀
    Goede tip, al is het op het gebied van een site over reizen naar Albanië misschien iets minder makkelijk om een kandidaat te vinden. Maar ik heb wel een ideetje. Leuk!

    Beantwoorden
    • 20 september 2017 om 12:08
      Permalink

      Hoi Alex,

      Ik zie je reactie pas wat laat, maar bedankt voor je aardige commentaar!

      Beantwoorden
  • 15 februari 2017 om 22:55
    Permalink

    Jouw interviews waren niet zomaar-interviews, zie ik aan je lijst: het waren interviews over hoe andere ondernemers hun marketing deden. Of over andere aspecten van marketing. Da’s wel slim.

    Beantwoorden
    • 15 februari 2017 om 23:01
      Permalink

      Ja, je kunt beter wel een beetje in je vakgebied blijven als je gaat interviewen. Ik wilde dat ik kon zeggen dat het een slimme strategie van me was. Maar als ik eerlijk ben, was het vooral toeval. Ik had geen idee hoe alles online in z’n werk ging en ik leerde heel veel van die vraaggesprekken. Ik zie achteraf pas hoeveel het heeft geholpen om zichtbaar te worden.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *