E-mailmarketing.
Facebook.
Bloggen.
SEO.

Werkt dat?
Nee natuurlijk niet.

Nou ja, het werkt in elk geval niet meteen.
Het heeft tijd nodig.

Maar je bent ongeduldig. Je hebt je niet voor niets ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, een schitterende website gemaakt en een doos vol verse visitekaartjes laten drukken. Je staat te trappelen om te knallen met je bedrijf.

Je wilt dus klanten. Nu.

Maar in het begin komen die nog niet via je website. Want als je net online bent, heeft je website slechts twee of drie bezoekers per dag. Dat zijn waarschijnlijk je vader, je moeder en je partner.

Hoe zorg je ervoor dat er meteen al honderden bezoekers per dag op je website komen?

Dat lukt niet met Facebook, Twitter en je e-maillijst. Daar heb je hulp bij nodig. De hulp van wat ik zichtbaarheidsversnellers noem. Zichtbaarheidsversnellers zorgen ervoor dat je in korte tijd heel veel mensen bereikt. Advertenties kunnen een zichtbaarheidsversneller zijn, maar ik ben free publicity expert, dus dat is voor mij geen optie.

Eén van mijn zichtbaarheidsversnellers is de VIP-techniek

Het werkt als volgt:

  • Vraag klanten of mede-ondernemers of ze je willen helpen
  • Interview die persoon over zijn of haar vakgebied
  • Publiceer het interview op je blog of website

Met deze techniek krijg je geheid meer bezoekers op je website

Ik kwam deze strategie toevallig tegen, omdat ik mijn oude blogs doorlees, herschrijf en opnieuw optimaliseer.
Ik ontdekte twee dingen:

  1. Dat mijn eerste artikelen afgrijselijk saai zijn
  2. Dat ik soms honderden bezoekers op mijn blog kreeg als in mensen interviewde

Ik interviewde regelmatig anderen over de manier waarop zij zaken deden. Ik zat aan de koffie met verschillende ondernemers uit de buurt. Om alles te onthouden, schreef ik er dan later een blog over. En dat bleek heel goed te werken.

Na mijn eerste interview met mijn achterburen van Frummes, een handel in antieke bouwmaterialen, had ik niet 5, maar 763 websitebezoekers. Op één dag. Mensen gingen daarna ook mijn Facebook-pagina liken. En sommigen schreven zich in voor mijn nieuwsbrief. Zonder weggever.

Ik was stomverbaasd.

Kan het echt zo makkelijk zijn om meer bezoekers naar je website te krijgen?

Een week later herhaalde ik de VIP-techniek met een andere bevriende ondernemer. En opnieuw leverde dat enkele honderden bezoekers op.

En dat bleef zo.
Elke keer als ik een collega-ondernemer naar zijn mening vroeg en dat op mijn blog publiceerde, kreeg ik er bezoekers, inschrijvers op mijn nieuwsbrief en Facebook vind-ik-leuks bij. Inmiddels heb ik ook klanten die de VIP-techniek toepassen en ook zij zijn enthousiast. ‘Er zegt echt nooit iemand ‘nee’ en ik kan echt vanalles aan influencers en thoughtleaders vragen’, vertelde een klant mij laatst.

Je kunt je interview uitwerken in een blog, maar je kunt het ook opnemen voor een podcast of een filmpje. Zelfs als je het interview niet wil publiceren, werken veel mensen toch mee. Gewoon omdat ze het fijn vinden om anderen te helpen of omdat ze mee willen werken aan een onderzoek.

Het is maar net wat bij je past. Het is een leuke manier om beter zichtbaar te worden en je bereik te vergroten, maar ook een manier om interessante gesprekken te voeren. Je legt gemakkelijk contacten met mensen in je vakgebied, je leert veel en de geïnterviewden helpen mee met de promotie van je blog of podcast.

Waarom werkt de VIP-techniek zo goed ?

Iedereen voelt zich gevleid als je vraagt of je hem of haar mag interviewen.  Dus iedereen zegt ja. Niemand vraagt ooit naar het aantal lezers dat je hebt, dus ook als je net begint en nog totaal geen bereik hebt, kun je de VIP-techniek gewoon toepassen.

De geïnterviewden delen je blog graag op hun social media kanalen. En dan gaan anderen het ook lezen. Als er verder nog blogs met interessante informatie op jouw website staan, gaan geïnteresseerden je volgen. Als je dat een paar keer achter elkaar doet, leer je  van alles over ondernemen en over je klanten en je bouwt snel een lezerspubliek op.

Bij mij ging de VIP-techniek per ongeluk. Maar je kunt die strategie ook bewust inzetten om meer lezers naar je blog en je website te trekken.

En hoe zorg jij ervoor dat je binnenkort ook meer bezoekers op je website krijgt?

Nou, dat is simpel. Bel nu een potentiële klant of een invloedrijk persoon op jouw vakgebied voor een interview. Vraag diegene alles wat je wil weten en publiceer het interview op je website.

Wil je graag gratis je bedrijf promoten via de media en ook nog een beetje snel?
Zou je het liefst morgen al in de krant staan?
Dan is dit boek iets voor jou.

Experttips voor Free PublicityDit is geen doorsnee managementboek. Dit boek is anders. En anders zijn is een belangrijke voorwaarde als je op zoek bent naar media-aandacht en gratis publiciteit.

Veel boeken over free publicity zijn zo schandalig serieus. Ze gaan over media-strategieën, pers-databanken en het media-landschap. Dat is allemaal heel nuttig, maar eerlijk is eerlijk, het is ook vreselijk saai. En de zoektocht naar gratis publiciteit is juist een uitdagend avontuur.

Daarom heeft dit boek maar één theoretisch hoofdstuk en verder staan er alleen maar praktische tips en leuke anekdotes in. Je kunt er meteen mee aan de slag en je kunt zelfs morgen al op de voorpagina van de krant staan.

E-book voor €9,97 euro direct beschikbaar


Het e-book kun je meteen bestellen en downloaden voor €9,97 euro. Je kunt er dan meteen in beginnen. Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-boek koopt bij Bol.com bijvoorbeeld. Je  kunt het  lezen op e-readers. Als je het wilt lezen op een Ipad, tablet of computer heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.

Vul hier je emailadres in (je kunt ook je factuurgegevens invullen als je het bonnetje in je boekhouding wilt stoppen):







Het is een zogenaamd epub-bestand zoals je dat ook ontvangt als je een e-book koopt bij Bol.com. Je  kunt het lezen op alle e-readers. Als je het boek wilt lezen op een Ipad, tablet of computer dan heb je daarvoor een e-reader-app nodig. Dat lijkt ingewikkeld, maar die kun je gratis downloaden in je appstore. Of je googelt erop.

Recencies


Het boek leest echt vlot. Ik had geen enkel moment in het boek waarop ik dacht ‘dit is saai’. De auteur voegt heel vaak leuke verhalen toe (die trouwens echt gebeurd zijn). Nicky laat niet alleen de goede voorbeelden zien maar ook voorbeelden waarbij er iets is fout gelopen. Verhalen van Nicky zelf komen ook in het boek voor. Ik had eigenlijk niet verwacht dat een boek met tips ook gewoon grappig en leuk kan zijn en dat je op sommige momenten zelfs een beetje meeleeft met de auteur alsof je een roman aan het lezen bent.

Uit de review van mijn boek van Jana op haar blog FitSix.

Gratis opvallen is opvallend eenvoudig met de praktische adviezen die Nicky Corts je in dit vlot leesbare boek aanreikt. Snel lezen dus en dan direct aan de slag!
Jos Burgers, spreker en bestsellerauteur van marketingboeken

Ik moest hardop lachen, al vanaf de eerste bladzijde. Maar ik voel me ook zo begrepen, want Nicky beschrijft exact wat ik meemaak: van mijn angst om zichtbaar te zijn tot mijn droom om te wereld te bereiken. Ze daagt me uit en al lezende zie ik het mezelf ook doen!
Divera van der Elst, dé coach voor beginnende coaches

Dit boek is exact zoals ik dat van Nicky verwachtte; scherp, met humor en heerlijk praktisch. Ook als je jezelf nog niet kunt visualiseren als mediaster, zullen haar 50 tips jou gegarandeerd helpen om free publicity in te zetten als effectieve marketingtool voor je bedrijf.
Veronique Prins,  businesscoach bij Je zaak voor Elkaar

Dit  is geen gortdroog managementboek of super saaie handleiding.  Je wilt eigenlijk tijdens het lezen al direct aan de slag. De tips zijn duidelijk, direct uitvoerbaar en motiverend. Het voelde alsof Nicky met me in gesprek was. Ik ben helemaal enthousiast geworden. Een uitkomst voor elke ondernemer/ZZP’er.
Hetty Termaat-Steenbergen van Jouw ouders, mijn zorg, begeleiding thuis bij mensen met dementie

In de media komen leek me een onmogelijke taak, want ik had geen idee hoe de mediawereld in elkaar zit. Dit boek geeft je niet alleen de PIN-code voor gratis publiciteit, maar geeft je ook inzicht in hoe de media werken. Wanneer je deze stappen en tips toepast, gaat het gewoon lukken.
Monica ten Hoove, Financieel Huishoudster 

Eigenlijk kende ik als ex-journalist al die tips wel. Nou ja, bijna allemaal. Maar ik dacht dat media-aandacht voor mij als ondernemer niet was weggelegd. Dit boek heeft me de ogen geopend: free publicity is echt voor iedereen. Ook voor mij.
Leonore Noorduyn, schrijfcoach en tekstschrijfster bij De Schrijfster

Ideaal voor beginnende ondernemers om deze skills onder de knie te krijgen. Maar ook een prettige opfrisbeurt voor elke brand & communicatie specialist om er op een originele manier weer even aan herinnerd te worden dat de sleutel tot succes niets te maken heeft met een grote zak geld.
Monique Ruesink, brand & communicatiemanager bij WeeRide Europe B.V. 

Het lekker lezende boek van Nicky Corts geeft praktisch tips en vooral do en don'ts om gratis exposure te krijgen. Het motiveert, inspireert en legt helder uit hoe en ook wanneer je wat moet doen.
Klaziena Waerts, Craving Watchers

Direct aan de slag voor €9,97 euro?







Experttips voor Free Publicity

6 gedachten over “Hoe ga je van 5 naar 250 bezoekers per dag op je website? De VIP-techniek voor startende ondernemers

  • 18 mei 2018 om 00:54
    Permalink

    En ik stuitte bij toeval op deze site. 😀
    Goede tip, al is het op het gebied van een site over reizen naar Albanië misschien iets minder makkelijk om een kandidaat te vinden. Maar ik heb wel een ideetje. Leuk!

    Beantwoorden
    • 20 september 2017 om 12:08
      Permalink

      Hoi Alex,

      Ik zie je reactie pas wat laat, maar bedankt voor je aardige commentaar!

      Beantwoorden
  • 15 februari 2017 om 22:55
    Permalink

    Jouw interviews waren niet zomaar-interviews, zie ik aan je lijst: het waren interviews over hoe andere ondernemers hun marketing deden. Of over andere aspecten van marketing. Da’s wel slim.

    Beantwoorden
    • 15 februari 2017 om 23:01
      Permalink

      Ja, je kunt beter wel een beetje in je vakgebied blijven als je gaat interviewen. Ik wilde dat ik kon zeggen dat het een slimme strategie van me was. Maar als ik eerlijk ben, was het vooral toeval. Ik had geen idee hoe alles online in z’n werk ging en ik leerde heel veel van die vraaggesprekken. Ik zie achteraf pas hoeveel het heeft geholpen om zichtbaar te worden.

      Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.