Hoe maak je jouw bedrijf online zichtbaar met bloggen? En hoe lang duurt dat eigenlijk?

Hoe maak je jouw bedrijf online zichtbaar met bloggen? En hoe lang duurt dat eigenlijk?

Vaak krijg ik de vraag: ‘wanneer ga je eindelijk eens iets verdienen met je blogs?’ Allereerst moet ik iedereen die geld wil verdienen met bloggen teleurstellen: als ondernemer verdien je zelden rechtstreeks aan je blogs. Bloggen zijn een manier om jezelf zichtbaar te maken en beter gevonden te worden. En dan is het ook nog eens een lange-termijn-strategie die pas na ongeveer een half jaar voor je gaat werken. En vaak moet je bloggen dan nog combineren met andere manieren om zichtbaar te worden, zoals social media en netwerken. Geld verdienen met bloggen doe je door mensen via de mail aanbiedingen te doen. Het doel van al dat bloggen is daarom uiteindelijk om zo veel mogelijk potentiële klanten op je e-maillijst te krijgen. Hoe dat werkt leg ik in deze serie artikelen uit.

Flop of bestseller? Hoe krijg je media-aandacht voor je boek?

Flop of bestseller? Hoe krijg je media-aandacht voor je boek?

Een flop kan de aandacht trekken. En een bestseller krijgt soms helemaal geen publiciteit. De reden is simpel. Het verschijnen van een boek is gewoon geen nieuws. Want auteurs sturen verslaggevers zelden wat ze ècht nodig hebben: een goede reden om over het boek te schrijven. En dan belandt je waardevolle boek regelrecht in de oudpapierbak van de redactie. Wat moet er dan wel in een persbericht over je boek?

Een snelle introductie in zoekmachine optimalisatie (SEO) voor bloggende ondernemers

Een snelle introductie in zoekmachine optimalisatie (SEO) voor bloggende ondernemers

Volgens mij is bloggen gewoon hard werken. Je begint met een informatief artikel. En geloof me, het is al een hele toer om informatie zó leuk op te schrijven dat mensen het ook echt lezen. Maar daarna begint het pas: zoekwoordenonderzoek, optimaliseren voor Google (SEO) en delen via social media.
En zeg nou zelf: klinkt dat boeiend?
Nee he?
Nou, ik raak ook niet bepaald opgewonden van zoekmachine optimalisatie. Ik vind het saai. Retesaai zelfs. Maar toch besteed ik hier elke week een uur aan.
Maar waarom?

Omdat het werkt.

Wat zijn de eisen voor een goed persbericht? En andere vragen over persberichten

Wat zijn de eisen voor een goed persbericht? En andere vragen over persberichten

Deze 7 vragen kreeg ik deze week over persberichten.
Wat kost een persbericht?
Hoe weet je wanneer jouw persbericht geplaatst wordt?
Kun je over plaatsing overleggen met een redactie?
Hoe ver vantevoren verstuur je een persbericht?
Hoe vind je het adres en telefoonnummer van een redactie?
Kan ik stockfoto’s meesturen als beeldmateriaal?
Is een persbericht de enige manier om de krant te halen?

‘You can’t be a secret and a success’ – Gratis reclame maken via de media: eng of effectief?

‘You can’t be a secret and a success’ – Gratis reclame maken via de media: eng of effectief?

Vind jij zichtbaar zijn opschepperij?
Dan is het plaatsen van een blog een enorme sprong in het diepe.
Vind je het heel gewoon wat je voor je klanten doet en zie je je eigen waarde niet?
Dan durf je al helemaal geen verslaggever te woord te staan voor een interview in het NRC.
Leerden jouw ouders je ‘dat gewoon al gek genoeg is’?
Dan is het heel moeilijk om als ondernemer je kop boven het maaiveld uit te steken.
Maar helaas, verstopt in je praktijkruimte weet geen mens je te vinden.