Hoe ga je van 5 naar 250 bezoekers per dag op je website? De VIP-techniek voor startende ondernemers

Hoe ga je van 5 naar 250 bezoekers per dag op je website? De VIP-techniek voor startende ondernemers

Klanten komen als je net bent gestart nog niet via je website. Want als je website piepjong is, krijg je slechts twee of drie bezoekers per dag. Dat zijn waarschijnlijk je vader, je moeder en je broertje. En af en toe een vriend of buurman die nieuwsgierig rondkijkt.
Hoe zorg je er dan voor dat er snel een paar honderd potententiële klanten per dag op je nagelnieuwe website komen?

Hoe omzeil je maatschappelijke taboes in de media? Of is dat niet nodig?

Hoe omzeil je maatschappelijke taboes in de media? Of is dat niet nodig?

Zichtbaar worden en opvallen doe je door uit je comfortzone te stappen. En dat is eng. Maar bang zijn, daar praten we niet graag over. Want angst is slap. Zenuwen zijn voor zwakkelingen. En onzekere ondernemers? Dat is taboe. En taboes verstoppen we.
Maar hoe doe je dat met taboes in de media? Omzeil je taboes tegenover verslaggevers of stuur je er juist op aan?

52 Ideeën om gratis reclame te maken en je naamsbekendheid te vergroten

52 Ideeën om gratis reclame te maken en je naamsbekendheid te vergroten

Om klanten te krijgen moet je zichtbaar zijn.
Om zichtbaar te zijn moet je adverteren.
Om te adverteren heb je geld nodig.
Maar om geld te verdienen heb je klanten nodig.
En dan ben je terug bij af.
Het zoeken naar klanten lijkt een vicieuze cirkel waar je maar niet uitkomt. Daarom geef ik je 52 mogelijkheden om gratis je bedrijf in de spotlights te zetten. Of net niet gratis, maar met een heel klein budget.

Je e-mailhandtekening – gebruik jij die al voor de promotie van je blog?

Je e-mailhandtekening – gebruik jij die al voor de promotie van je blog?

Weet je wel hoeveel mailtjes je per dag de deur uit doet? Als je net begint met je bedrijf en met bloggen, bereik je via de mail meer mensen dan via social media en je nieuwsbrief. Die netwerken moeten eerst groeien. En je e-mailhandtekening kan daarbij helpen.
Je maakt zo’n handtekening aan in je mailprogramma en bij elk mailtje dat je verstuurt, kunnen ontvangers dan de boodschap zien die je zelf instelt. Het is zo’n plek die zo simpel is, dat je het gewoon vergeet.

Wie bespeelt de media het slimst? Tip om gratis persberichten te verspreiden.

Wie bespeelt de media het slimst? Tip om gratis persberichten te verspreiden.

Veel ondernemers maken de fout om in één keer naar heel veel media hetzelfde persbericht te sturen. Ze hopen dat alle media dat bericht dan plaatsen, zodat ze in één keer zo veel mogelijk publiciteit krijgen. Dat is korte-termijn-denken. Want al die redacteuren zien de volgende dag precies hetzelfde bericht ook in andere media verschijnen. En dat vinden ze niet leuk.